svenska

jag orkar inte. seriöst vi ska ha nationella i svenska B nästa vecka, på tisdag börjar dom muntliga och på onsdag har vi skrivning. 5 hela jävla timmar med svenska. woho liksom!
jag langar peppen. och min lärare tjatar som fan, och ingen lyssnar på honom.

men jag har iallafall valt ämne och infallsvinkel och text och bild. alltså har jag kommit en bit på väg, jag håller på med mitt pm just nu.

och just nu har våran klass kommit in i ett stadie där vi kommenterar guds existens. bara för att det finns en text i häftet som tydligen handlar om gud och bibeln.
jag själv anser att gud inte finns. men jag måste ju få bevis för att kunna tro på något. min mamma blev dock lite upprörd när jag berättade att jag inte trodde på gud och hans helhet. mest för att jag tycker det är så överdrivet, liksom ofta gud skulle kunna skapa 2 personer. jag tror på att big bang inträffade och att det gick x antal miljader år, och under hela perioden så utvecklades atomer som blev till partiklar som sedan blev till varelser. alltså där har ni hela händelsen. men jag begär inte att folk ska ha samma åsikt som mig, för sverige är ett åsiktsbefriad land.


Kommentarer
Postat av: Röven

Jag är gud

2008-04-16 @ 17:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback