tisdag, 1 april

oj herrejävlar bloggen har varit nere ett bra tag känns det som.

jag måste iallafall berätta om min spaweekend med kaisa och våra mammor.
det började med att vi åkte på fredagen och vi började känna att vi blev lite hungriga när vi åkte förbi tranemo, väl där skulle vi försöka hitta någonstans att äta haha.
det slutade med att vi tog ' restaurang tranan ' det visade sig vara ett misstag hahaha. det var en litenminiplutt kinarestaurang, iof maten var rätt så god, men bara själva stället bokstavligen skrek matförgiftning haha.
sedan åkte vi vidare, jag började känna mig lite stressad eftersom jag hade en ansiktsbehandling klockan 15.30 och vi hade fått sitta på restaurang tranan i typ 45 minuter eller något. och innan dess hade vi åkt lite fel så vi blev sinkade på över 1 timme.
när vi väl kom fram så fick jag springa till spa-avdelningen och väl där väntade min behandlare på mig. okej ansiktsbehandling är skönt, dock så klagade hon lite och rekommenderade en ansiktstvätt åt mig bara det att den råkade kosta 359kr. haha.
sen när jag var klar med det, så gick jag ut till ann-kristin och kaisa som satt och väntade på mig i lobbyn, för att mamma hade gått iväg på sin behandling. jag blev visad till våra rum. och mums vad fint det var, jag och kaisa kände att här kunde vi väldigt gärna bo haha.
sedan gick kaisa iväg på sin behandling och jag och ann-kristin gick iväg till en stretchlektion, haha jag hade visst inte insett att jag fortfarande var så vig, jag har nog min tyngdlyftning att tacka för det, för där tänjde dom som fan på min kropp. och sen efter det så började vi göra oss iordning för att sedan äta middag klockan 8, och det var faktiskt god mat där, även om den var lite avancerad haha.
sedan satt vi och spelade skitgubbe till klockan var 11, halv 12 eller något, och då hade jag klagat över att få sova i ungefär 1 timme haha.

vi bestämde oss för att gå upp vid tjugo i sju på lördagen, för kaisa ville springa och jag tänkte gymma lite, och det var faktiskt väldigt skönt att gå upp vid den tiden, för man hann med så mycket. dock så delade vi på oss efter vi hade olika tider på behandlingarna, men jag satt och läste lite med kaisa och mamma på spacafét innan min chilimassage, och gud vad skönt det är med helkroppsmassage och den där chilioljan gjorde att man kände så riktigt avslappnad. dock så började jag garva mitt i behandlingen eftersom jag är kittlig haha.
efter min behandling var jag så grymt trött, för spänningarna släpper ju när man blir masserad, så jag somnade medan kaisa och ann-kristin gick en promenad och tog lite kort, jag blev väckt av kaisa när hon kom tillbaka, och sedan gick vi alla 4 ner till vattengympan och hahahah det var nog det roligaste jag varit med om på länge.
jag och kaisa sänkte medelåldern något, eller okej det fanns såna som var bara några år äldre än oss som var där också, men majoriteten var kvinnor i sina bästa dar typ haha. men det var kul och det är något jag kan tänka mig att börja med även här i jönköping, mest för att det är så kul haha.
kvällen slutade ungefär som på fredagen.

vi gick upp tidigt denna morgon också, men eftersom vi hade flyttat fram klockan 1 timme så var det något kämpigare att gå upp, och det tyckte nog den ansvariga kocken som stod i restaurangen också, för han stod och sov nästan haha.
jag hade min sista behandling vid klockan 10, aroma terapi. det var också en trevlig behandling, något mer avslappnande än chilimassagen för jag fick kämpa med att hålla mina ögon öppna haha.
vi satt uppe vid panoramafönsterna och relaxen sedan efteråt, och det var trevligt faktiskt. det var något mindre folk på söndagen också, antagligen är det för att det var mitt emellan ett byte av gäster typ.
och när vi kom hem så var vi nog nästan mer trötta än när vi åkte haha, och jag somnade vid 10 tror jag.

jag ska nog passa på att tipsa om den där ansiktstvätten jag köpte, jag har alltid haft lite problemhy, och jag började använda den i lördags och min hy ser redan bättre ut. den innehåller AHA-syror och det rengör på djupet och tar bort döda hudceller och liknande, den kostar något mer men den är dryg och håller ett tag. md Formulations facial cleanser heter den, jag hade kunnat lägga in en bild om blogg.se har lust att bli klar med flytten, men jag lovar att det kommer bild på den så fort jag kan.

igår så började skolan, det kändes lite halv segt att gå upp och gå till skolan, men det är väl skönt när det drar igång igen. jag fick även ett betygsamtal med min engelskalärare, det innebär att jag MÅSTE börja ge järnet i det ämnet, jag vägrar få streck. även våran dryck och alkoholhantering började igår, det var roligt och intressant dels på grund av ämnet och sen att vi har våran kära sickan haha.

jag och amanda och jonny bestämde oss för att åka ner på stan lite, jag insåg att jag måste börja köpa kläder igen haha, mina pengar har ju bara försvunnit. och väl på gina tricot så träffade jag stinis, som hade varit och klippt och färgat håret det var ju riktigt snyggt.
eftersom jag inte hade något att göra på kvällen så tänkte jag att vi kunde se på lite filmer eftersom jag var tvungen att packa sist vi skulle ha gjort det. och det var trevligt, dock så blev jag så himla trött av att ligga i soffan och sitta på film att jag höll på att somna när jag kom hem haha.

idag är jag hemma eftersom det enda vi skulle göra var att läsa på svenskan, plus att våra lärare säkert inte skulle vara där. och jag slutar vid halv tolv så jag tog beslutet att jag kunde lika gärna vara hemma och läsa. så snart ska jag väl få i mig lite frukost och börja städa mitt rum, för att sedan börja plugga. det kan nog fan behövas.

oj jävlar vilket långt inlägg, den om läser kan få en kaka. haha

Kommentarer
Postat av: Röven

Ge mig kaka

2008-04-01 @ 11:55:11
Postat av: feffie

kaka tack

2008-04-01 @ 19:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback