tuesday.

2:a december redan, herregud!

första dagen på praktiken var sjukt rolig, eller jag fick väl inte göra de roligaste grejerna, men människorna!
och jag kan inte säga annat än att jag älskar kockar, dom har sitt egna lilla speciella sätt, men dom är så grymt klockrena!
dom säger saker som får en att bara småle haha. i och för sig så är jag rätt så van vid olika kockar, och jag har träffat en hel del mysko människor kan jag säga, så jag kan nog hantera människorna!

men det jag fick göra var väl att putsa bestick, duka upp nya bord, bära ut en del tallrikar, jag fick även ta upp dessertbeställningar på en del bord.

fast karin, min handledare tydligen haha, hon tyckte jag var bra och hon tyckte det kändes elakt att utnyttja mig på alla "tråkiga" arbeten. men jag är sån att jag vill gärna börja från botten och sedan faktiskt visa alla vad jag kan, jag vill förtjäna deras respekt, och det vet jag att jag gör genom att göra allt det tråkiga.

mitt utvecklingsschema är ju att jag ska lära mig grunderna första veckan, andra veckan ska jag få ta lite mera ansvar, och tredje veckan ska jag kanske få testa på att ha en egen station.
som det ser ut nu så kommer jag att få testa på att ha en station tidigare än vad gazza beräknat.

jag har ju även feffie på praktiken, dock så ska hon bara vara där ett par dagar, fast jag ska övertyga henne till att vara där flera dagar!

och nu peppar jag idre mer än någonsin!
fatta hur jäkla sjukt underbart detta ska bli eller!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback