fredag

det har varit ett hektiskt veckoslut för mig.
igårkväll hade vi kvällsservering på skolan, fy fasiken vad kul det var. jag var kökschef plus att jag förberedde förätterna innan vi gick på håltimme. jag tror det gick ganska bra, för daniel berömde mig väldigt många gånger. det enda som gjorde mig lite ställd var när Stina kommer in och säger att JAG ska berätta om maten och beskriva den, vem fan hade bestämt det?!
men det gick skitbra, vi serverade 53 personer. tänk er då 53x3 rätter det blir en hel del.
men jag har duktiga klasskompisar så det gick kanon, ÄVEN om jag fick gnälla lite på vissa, jag nämner inga namn. inte för att dom läser mig blogg men iallafall.

idag var jag på Torpaköket och provjobbade lite, åhgud vilka härliga människor, min handledare som jag fick gå jämte idag hon var verkligen underbar. 19 år och hennes första riktiga jobb, och hon var riktigt duktig på det hon gjorde. ( hon är singel, tänkte att om nån vill ha henne, så kan ni få ta henne, jag lovar det är hennes egna ord haha)
jag portionerade ut 108 matkorgar, plus att jag serverade alla gamlingarna på boendet. okej gamla tanter är nog något av det gulligaste som finns, dom är oftast trevliga och så är dom sådär allmänt söta haha. liksom vem kan undgå att småle när det kommer en tant på 1.40 och säger att hon vill ha köttfärssås när vi serverar pannbiff. haha

när jag kom hem så slocknade jag utan att gå på toaletten, som jag hade beklagat mig över i ca 1 timme haha.
men jag var så grymt utmattad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback