onsdag

okejokej jag suger fortfarnade på detta med att uppdatera min blogg, men jag orkar verkligen inte efter jobbet.
fick iallafall reda på att jag kommer att få min stora lön ifrån kock och bar redan denna månaden, det gjorde mig glad eftersom då behöver jag inte vänta tills nästa månad för att få mina pengar så att jag kan åka utomlands.

det här med att åka utomlands är en grej som jag tycker att man gör på tok för sällan, visst man ska inte göra det för ofta, men jag tycker man kan göra det minst en gång om året, och detta året har jag inte varit utomlands ännu. förra året var jag ju i usa, oj det känns som en hel evighet sen haha.

men iallafall jag och kaisa funderar på att ta en resa nånstans, men då är det som alltid att man ska lyckas hitta någon resa som passar allas plånböcker utan att det blir ett för stort hål i den haha.
men jag bara längtar till att man kommer iväg, och det kommer jag att behöva nu i och med att jag jobbar så mycket nu och inte kommer att hinna vila upp mig, i och för sig tror jag nästan att jag kommer vara tröttare när jag kommer hem än när jag åkte haha.

och nu är det bara 2 arbetsdagar kvar på kock och bar, för att sedan fortsätta med en helg på mitt andra jobb, jajemän det här med att ha ett liv kör jag stenhårt på haha. men nu är det nog inte så många veckor kvar förräns jag får ta det lugnt och sova och bara chilla igen. antagligen är det en arbetsvecka kvar, fast det KAN bli 2 ytterligare alltså 3 arbetsveckor. men jag får se,jag kan ju inte jobba hur mycket som helst heller haha.

jag har ju min halkbanekörning den 7e augusti, då måste jag antagligen ta ledigt, om jag inte är ledig, vilket jag innerligt hoppas haha. fast jag kommer nog att jobba på höstlovet på kock och bar, och kanske några studiedagar eller något sådant. det är ändå väldigt skönt att faktiskt veta att man har ett jobb, och ett jobb som man trivs med för det gör jag verkligen. visst att människorna inte är riktigt som dom ska vara, men det märker jag att det bjuder dom på haha.

hmm thailand kanske skulle vara nånting att åka till, jag har faktiskt funderat på att åka dit i januari nångång men jag får se hur mycket pengar jag har kvar efter att ha jobbat mig igenom hösten haha.

Kommentarer
Postat av: Kaisa

NÅN GÅNG ska vi i alla fall åka nånstans. och thailand vore galet kul. fast det lär jag ju aldrig ha råd med, hahah.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback