idre igen.

jag känner att jag nästan bara skriver i min blogg när jag är i idre, men det är för att det inte händer så jävla mycket i jönköping, men i idre händer det sånt som man inte upplever på andra ställen haha.

jag kan börja med att berätta lite om min resa upp.
jag åkte hemifrån vid 8 i torsdags, då åkte jag och sa hejdå till kaisa för jag hade lovat henne det. och därefter åkte jag och tankade så jag var på väg mot idre, vid klockan 9.

resan gick väldigt bra upp, förutom när min temperaturmätare började att höjas, och höjdes ordentligt. då bestämde jag mig för att stanna bilen och fylla på lite mera kylarvätska. duktig matilda om jag själv får säga det!

jag kom fram till idre prick klockan 18.00. jag blev välkomnad med kärlek haha. först fick jag nyckel och mitt loggkort av Pidde, därefter kom peter in och sa " jag tyckte väl att volymen blev högre nu när du kom" och ett stort leende med en tillhörande kram haha.

sen drog jag till PW och fick ett ännu varmare välkomnande och blev dessutom bjuden på mat!
drog hem till stugan och slängde in grejerna för att sedan byta om och fräscha till mig för att hälsa på farfars och kiken! gud vad jag har saknat dessa ställen.

träffade härligt fulla människor och hade en trevlig bilresa hem, med 3 st kollegor som satt och kommenterade min skiva i stereon haha.

fredagen började med att jag fick arbeta frukost, det var ju kul eftersom jag somnade vid 2 på natten och tvingade upp mig själv vid halv 6 på morgonen,INTE okej.
men det var en lugn frukost så vi mest chillade.
jag drog hem och sov en sväng, för att sedan åka upp och gå på after ski'n!
DET var najs kan jag säga, jag gillar bandet PÅ G, sånt jävla drag var det haha.

jag fick med mig två kompisar ner till byn för dom skulle hämta ut sin  sprit, och sedan åkte vi hem till mig och duschade lite för att sedan åka upp till fjället och påbörja kvällens roande.
jag blev JÄTTEfull, för jag fick en bobbymojja av jeppe. jag råkade säga "överraska mig".
det ska jag nog aldrig säga till honom någon mer gång. det var 4cl vodka, 4cl kaffebaileys och 4 cl triple sec, tror jag som man blandade med mjölk. JAG kan säga att jag hade en hyfsat billig kväll igår, med tanke på att jag sovit lite och ätit lite.

bakfyllan idag var inte att leka med, men det löste jag med att åka upp till fjället, sätta mig bredvid mina arbetskollegor på PW och sedan sola och försöka att inte spy framför hotellet haha. efter ett tag så orkade jag till och med gå in och hämta sodavatten och en macka, efter halva mackan kände jag fortfarande illamåendet, men jag kände mig mycket bättre.

jag började att jobba vid 17.00. att kunna sitta ute och äta P-mat är värt som fan! kunna sitta ute och bara njuta av solen och snacka skit med kollegorna!

kvällen gick bra, jag gillar verkligen att vara tillbaka. gästerna var hur trevliga som helst och jag kände att jag trivdes som fisken i vattnet.

jag slutade vid kvart i elva, och då åkte jag direkt hem för jag ska jobba frukost imorgon, så jag tror det börjar bli dags för en liten sovstund nu haha.

men nu är ni iallafall uppdaterade och har bevis för att jag lever!


Kommentarer
Postat av: Kaisa

och jag blir så glad, för det märks så väl att du trivs och har det bra <3

2009-04-05 @ 17:07:11
Postat av: Pauline

håller med Kaisa :)

2009-04-06 @ 15:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback