måndag.

nu är det måndagkväll och sista kvällen i idre är här.
jag trodde inte att det skulle kännas såhär konstigt men när vi alla satt på grillen innan och åt middag så blev det hemskt när man skulle säga hejdå.

inga fler white russian av mats.
inga blev morgnar när man vaknar där man absolut inte ska vakna.
inga fler markusar.
inga fler vurpor när man ska gå/gå hem från kiken.
inga fler springa över till grannen-scenarior.
inga fler fikapauser på tillfället.
inga fler PJ-skämt.
inga fler "lilla hjärtat"-blickar

sådärja nu är vintersäsongen slut uppe i idre.
men det har varit en underbar sista vecka. vi har bott 10 pers i en stuga uppe på fjället, det har varit alkohol varje dag och det har varit ytterligare en krockad bil.

vi började våran avslutningsdag redan på lördags natten när vi hade slutstäd på PW.
det var vin, det var skratt, det var lite städ, det var galet!
sedan satt jag och ett par till uppe till 8 på morgonen, jag däckade på egly's armar och vaknade av att jag hade hans andedräkt rätt in i mitt ansikte. ingen härlig doft med tanke på att han var bakis som ett svin haha.

jag sov i drygt 3 timmar den natten, började dagen med att ta ett glas champagne för att fortsätta fyllan haha.
drack ett par öl och en cider, för att sedan gå till after ski'n på dantes. det var ölsprut, det var skratt, det var dans och det var blod. men lika underbart var det ändå!

jag blev väldigt väldigt väldigt packad, gick upp till stugan för att duscha och jag har fortfarande minnesluckor från duschen haha.

sedan gick vi till dantes igen för att äta mat, det var en jobbig kväll för jag var trött och allmänt full. men det slutade bra. förutom att jag vaknade vid 5 av att jag låg och skedade med någon, satte mig upp i sängen och sa " vem fan är du?"
fick svaret " det är jag *******, lägg dig ner igen" "okejrå" sedan somnade jag igen. jag minns inte riktigt att det hände så jag bjuder på det haha.

sedan blev det att åka hem med alla grejerna till stugan igen, packa lite städa lite, sova lite, duscha lite, och äta på grillen lite. och säga hejdå lite. och nu sitter jag här och ska snart sova för jag är så himla trött.

hejdå idre för denna säsongen.
hej idre igen den 15:e juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback