idre yran

nu är det 3e dagen på den "stora" festivalen som är i idre varje år.

en kort sammanfattning av idre yran är:
ett stort tält.
en scen med ett dansgolv där folk bara dansar när dom spelar dansbandsmusik.
två barer, en temporär i tältet och en på lodjuret.
billiga shots, 4 cl för 50kr, fiiina grejer det.
fulla idre-bor och särna-bor
en och annan full turist.
LANGOS!

ja där har vi kortfattat idre yran, i och för sig så är det ett tivoli också men det är inte lika kul.

jag var på yran i torsdags och igår fredag.
i torsdags gick jag in och drack lite, sen hamnade jag och stefan på en bänk med några 92or haha. dom var faktiskt väldigt trevliga, dock gillar jag inte såna som är så alkohol-kåta att dom gör vad som helst för alkohol.

igår var det liiiiite mer party haha. jag slutade jobba vid elva, kom hem vid halv tolv och drog till tältet typ tjugo i tolv eller nåt. jag möttes av en otroligt full chef och en full stefan. då började jag dricka lite jag kände att det var dags. därefter hittade jag stina som jag hängde på. jag tror att vi söp ner varandra rätt bra där haha.

jag vaknade iallafall av att jag hade stina sovandes på min soffa och att jag hade fått med mig en påse med 10 munkar i. ingen aning om varför eller hur men någon som vill ha munkar?

idag åker dock Mr till sin hemstad och ska hälsa på en kompis. han blir borta i en vecka typ vad sjutton ska jag göra nu då?!

jag ska föresten byta lägenhet antagligen, jag ska flytta ihop med linnea och då tar vi hennes lägenhet som tydligen är fräschare. dock kommer jag få bo i den ensam för hon bor hos sin pojkvän hela tiden typ. men det är ju rätt chill ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback